Groene thee voorkomt diabetes
Volgens wetenschappers van de Universiteit van Dundee kan het drinken van veel groene thee helpen om diabetes type 2 te voorkomen. Sommige stoffen kunnen volgens hen werken als vervanging van insuline.
De Schotse onderzoekers waarschuwen dat het onderzoek nog maar net is begonnen en dat diabetespatiënten geen liters thee per dag moeten gaan drinken om van hun ziekte af te komen. Medicijnen moeten gewoon worden doorgeslikt.
Januari 2008 was al uit onderzoek gebleken dat het drinken van thee de kans op beroertes en hartkwalen verkleint. Anti-oxydanten (zogenaamde catechines) in de thee vergroten de flexibiliteit van de bloedvaten. Ook zou theedrinken de kans op kanker verkleinen. Melk in de thee doen is niet verstandig, want daardoor neemt het catechinegehalte van de thee af.
Bron: Algemeen Dagblad

