Dertig jaar onderzoek toont aan: een glaasje alcohol per dag voorkomt hartziekten

Matige drinkers hebben 14 tot 25% minder kans op hartziekten dan geheelonthouders. Regelmatig met mate alcohol drinken heeft namelijk een positieve uitwerking op het goede cholesterol. Dit verkleint de kans op het krijgen van problemen met het hart en de hartvaten. Het moet wel bij één hooguit twee glaasjes blijven omdat het anders juist de kans op ziektes verhoogt.

Het resultaat van het onderzoek, dat werd gepubliceerd in het British Medical Journal, moet voor mensen geen reden zijn om te beginnen met drinken. Gezond eten en veel bewegen geeft ook een goed resultaat als je kijkt naar het voorkomen van hartproblemen.
 
Bron: Drogisten Weekblad, 26 februari 2011