Chocolade en botdichtheid

Volgens een Australisch onderzoek kunnen oudere vrouwen die dagelijks chocolade eten zwakke botten krijgen. Er is onderzoek gedaan onder duizend oudere vrouwen.

Er bestaat een verband tussen de hoeveelheid genuttigde chocolade en de botdichtheid van mensen. In vergelijking met vrouwen die minder dan één keer per week chocolade eten, is de totale botdichtheid van dagelijkse eters van de lekkernij gemiddeld 3,1% lager. Dit verschil was terug te vinden in de heup, het scheenbeen en de hiel. Volgens de Australiërs is een mogelijke verklaring de verhoogde afscheiding van kalk door het eten van chocolade.

Bron: AD